Dobrodošli v novem domu Gartlc foruma. Stari gartlc.forum.si ni več vzdrževan, zato smo prenesli vsebino in omogočili nadaljevanje na novem naslovu novi.gartlc.si.
Stari uporabniki pri prvem obisku uporabite možnost Pozabljeno geslo. Na email naslov, ki je bil povezan z vašim imenom v starem forumu, boste prejeli povezavo za uspešen vstop v novo okolje. Pošiljatelj bo gartlc@dergan.net. Na ta naslov se lahko tudi obrnete za prijavo težav. Po potrebi preverite svoj nabiralnik za smeti - vsiljeno pošto. (Gmail včasih prejeto pokaže z zamikom, dajte mu malo časa.)
Stari uporabniki pri prvem obisku uporabite možnost Pozabljeno geslo. Na email naslov, ki je bil povezan z vašim imenom v starem forumu, boste prejeli povezavo za uspešen vstop v novo okolje. Pošiljatelj bo gartlc@dergan.net. Na ta naslov se lahko tudi obrnete za prijavo težav. Po potrebi preverite svoj nabiralnik za smeti - vsiljeno pošto. (Gmail včasih prejeto pokaže z zamikom, dajte mu malo časa.)
Čili 2015
Hja, v nasprotju s Spiridonom svetujem uporabo Protifert LMW vsaj ob presajanju pikirancev na vrt ( na stalno mesto) zaradi šoka, ki ga rastline doživijo ob presajanju.
Pomeni sprememba temperature, postopka ukorinjenja, celodnevne direktne svetlobe, nočnih nižjih temperatur, povečanja izhlapevanja preko listov zaradi vetra, ko se koreninski sistem še ni razrasel v novo zemljino,....
V bistvu je Protifert LMW namenjen prav temu "...... stresne situacije zaradi zmrzali, visokih temperatur, suše, moče in toče .....", kar presajanje v nekaterih elementih prav gotovo je.
Poleg tega foliarno tretiranje deluje izredno hitro. Če bolje opazujemo, se rezultati , ne glede kdaj ga uporabimo, opazijo že naslednji dan, večina pa opazi po preteku enega tedna.
Rastlina postane nekoliko večja in bolj čokata (debelejša), listi postanejo bolj temno zeleni ( boljša fotosinteza) in s tem povečana rast, prirast novih listov, ki niso povešeni. Skratka že na videz boljša kondicija sadike.
Tisti, ki imajo nekoliko manjše ( ali bolj kilave sadike) bi priporočal vsaj tedensko uporabo do izboljšanja situacije. Splošno zdravje in odpornost izmučenih sadik se bistveno izboljša.
V kasnejši fazi, ko so rastline že v fazi cvetenja in nastavitve plodov, če je poletje sušno, vroče, vetrovno bi poleg enakomerne povečane kolilčine zalivanja ob enakih razmikih med zalivanjem (se pravi ne bolj pogosto), uporabil Protifert Fosfit K. Rezultat je večje število, večjih in bolj zdravih plodov.
Prednost foliarnega tretiranja v primerjavi s klasičnim je ogromno. Namesto da na vrtu uporabimo recimo 20 kg NPK ( kar so v bistvu soli, ki uničujejo življenje v zemljini, škodijo podtalnici,...) bo za podoben efekt dovolj en zamašek (15 ml) Protiferta na 5 l vode. Orošeni so samo listi, zemlji in življenju v njej nismo naredili nobene škode, delovanje pa je takojšnje ( aminokisline, ki so bistven element in ga v drugih gnojilih praktično ni, pa so rastlini dostopne takoj).
Seveda pa lahko uporabimo tudi kakšno drugo metodo ( in tudi drugo sredstvo ali domači pripravek ali drugega proizvajalca), da potrebne snovi damo rastlini na razpolago, je pa verjetno nekoliko bolj zamudno....
dopisano kasneje:
Protifert LMW je v bistvu BIOSTMULATOR, torej poleg nekaj malega gnojila v njem so bistvo aminokisline (19).
Namesto protiferta, se lahko uporabi tudi kaj kakšen biostimulator drugega proizvajalca: recimo DRIN ali BASFOLIAR AKTIV.
Namesto Pritifert LMW se lahko uporabi ob presajanju tudi Protifert Fosfit K, ki nekoliko boljše deluje pri ukorinjenju- hitrejša rast korenin.
Predno iztočimo tistih nekaj mili litrov je potrebno flaško močno pretresti, da ni bolj gosta na dnu.
Opozorilo: pri vseh omenjenih en teden pred uporabo in po njej ne smemo rastlin škropiti z bakrenimi pripravki. Več informacij je v posameznih navodilih.
Pomeni sprememba temperature, postopka ukorinjenja, celodnevne direktne svetlobe, nočnih nižjih temperatur, povečanja izhlapevanja preko listov zaradi vetra, ko se koreninski sistem še ni razrasel v novo zemljino,....
V bistvu je Protifert LMW namenjen prav temu "...... stresne situacije zaradi zmrzali, visokih temperatur, suše, moče in toče .....", kar presajanje v nekaterih elementih prav gotovo je.
Poleg tega foliarno tretiranje deluje izredno hitro. Če bolje opazujemo, se rezultati , ne glede kdaj ga uporabimo, opazijo že naslednji dan, večina pa opazi po preteku enega tedna.
Rastlina postane nekoliko večja in bolj čokata (debelejša), listi postanejo bolj temno zeleni ( boljša fotosinteza) in s tem povečana rast, prirast novih listov, ki niso povešeni. Skratka že na videz boljša kondicija sadike.
Tisti, ki imajo nekoliko manjše ( ali bolj kilave sadike) bi priporočal vsaj tedensko uporabo do izboljšanja situacije. Splošno zdravje in odpornost izmučenih sadik se bistveno izboljša.
V kasnejši fazi, ko so rastline že v fazi cvetenja in nastavitve plodov, če je poletje sušno, vroče, vetrovno bi poleg enakomerne povečane kolilčine zalivanja ob enakih razmikih med zalivanjem (se pravi ne bolj pogosto), uporabil Protifert Fosfit K. Rezultat je večje število, večjih in bolj zdravih plodov.
Prednost foliarnega tretiranja v primerjavi s klasičnim je ogromno. Namesto da na vrtu uporabimo recimo 20 kg NPK ( kar so v bistvu soli, ki uničujejo življenje v zemljini, škodijo podtalnici,...) bo za podoben efekt dovolj en zamašek (15 ml) Protiferta na 5 l vode. Orošeni so samo listi, zemlji in življenju v njej nismo naredili nobene škode, delovanje pa je takojšnje ( aminokisline, ki so bistven element in ga v drugih gnojilih praktično ni, pa so rastlini dostopne takoj).
Seveda pa lahko uporabimo tudi kakšno drugo metodo ( in tudi drugo sredstvo ali domači pripravek ali drugega proizvajalca), da potrebne snovi damo rastlini na razpolago, je pa verjetno nekoliko bolj zamudno....
dopisano kasneje:
Protifert LMW je v bistvu BIOSTMULATOR, torej poleg nekaj malega gnojila v njem so bistvo aminokisline (19).
Namesto protiferta, se lahko uporabi tudi kaj kakšen biostimulator drugega proizvajalca: recimo DRIN ali BASFOLIAR AKTIV.
Namesto Pritifert LMW se lahko uporabi ob presajanju tudi Protifert Fosfit K, ki nekoliko boljše deluje pri ukorinjenju- hitrejša rast korenin.
Predno iztočimo tistih nekaj mili litrov je potrebno flaško močno pretresti, da ni bolj gosta na dnu.
Opozorilo: pri vseh omenjenih en teden pred uporabo in po njej ne smemo rastlin škropiti z bakrenimi pripravki. Več informacij je v posameznih navodilih.
he, he....tudi med eliksiri so razlike.
Najraje imam seveda vse brez vpletanja česarkoli...včasih pa je le treba malo dodatkov in če že, potem naj bo vsaj nekaj, kar ima efekt in nima škodljivih efektov, če se le da.
Vsak se seveda sam odloči, ali bo vse prepustil "usodi" ali bo tudi kaj ukrepal.
Kaj uporabiti, koliko in kolikokrat ali nič - stvar presoje in načel posameznika. Včasih pa je " imeti pridelek" zadeva preživetja kakšne kmetije in se verjetno morajo, kljub drugačnim opredelitvam, odločiti za nujne ukrepe.
Zadeva je seveda večplastna, vsekakor pa podpiram naravne pristope.
Najraje imam seveda vse brez vpletanja česarkoli...včasih pa je le treba malo dodatkov in če že, potem naj bo vsaj nekaj, kar ima efekt in nima škodljivih efektov, če se le da.
Vsak se seveda sam odloči, ali bo vse prepustil "usodi" ali bo tudi kaj ukrepal.
Kaj uporabiti, koliko in kolikokrat ali nič - stvar presoje in načel posameznika. Včasih pa je " imeti pridelek" zadeva preživetja kakšne kmetije in se verjetno morajo, kljub drugačnim opredelitvam, odločiti za nujne ukrepe.
Zadeva je seveda večplastna, vsekakor pa podpiram naravne pristope.
Ena zelo zanimiva reč. Opazil sem, da so se mi prezimljeni čiliji Malaguetas oplodili kar znotraj zametka cveta. Proti koncu prezimovanja, kakšne dva meseca nazaj, je nastavil popke za cvetenje. Ti popki se nikoli niso odprli, saj ni bilo temperaturnih pogojev. Večinoma je bil čili nekje na 13°C. Zadnjič enkrat gledam te popke in se mi zdijo nekako temni, kot da bodo segnili ali kaj.... Zdaj, če pogledam od blizu, je videti, da počasi nastaja plod. Seveda moram še počakati nekaj časa, saj se bo rast zdaj, ko je topleje, šele dobro začela. Zagotovo pa je pri enem plod že dobro viden, upam samo, da ne bodo odpadli. Čili imam že tudi ponoči zunaj.
No, me prav zanima kakšen bo rezultat. Poročam, čez kakšen teden.
No, me prav zanima kakšen bo rezultat. Poročam, čez kakšen teden.
Hja, to se zgodi občasno ob takih temperturnih in drugih neravnovesjih. Niti ni taka redkost pri naših podnebnih razmerah in še posebno ob prezimovanju ali šokantnih temperaturah v plastenjakih in podobno.
Rezultat bo zelo verjetno manjši plod znotraj večjega- normalno velikega.
Tisti manjši zna biti velikosti do 1/4 normalnega.
Včasih pa je lahko še nekaj čisto majčkenih-nerazvitih tik ob peclju znotraj normalnega.
Po okusu notranji plodovi niso nič pekoči, so pa bistveno bolj trdi- v bistvu nedozoreli in precej nepravilnih oblik in bolj nagubani- nekako zmečkani.
Rezultat bo zelo verjetno manjši plod znotraj večjega- normalno velikega.
Tisti manjši zna biti velikosti do 1/4 normalnega.
Včasih pa je lahko še nekaj čisto majčkenih-nerazvitih tik ob peclju znotraj normalnega.
Po okusu notranji plodovi niso nič pekoči, so pa bistveno bolj trdi- v bistvu nedozoreli in precej nepravilnih oblik in bolj nagubani- nekako zmečkani.
@bicikel, ko ravno omenjaš malaguetas-a. Poizkusil sem vzorčne koščke pri semenih in "originalen" ni bil praktično nič pekoč, med tem ko je bil "tvoj" rahlo pekoč. V ozadju obeh je bila zelo dobra aroma. Ne znam jo opisati, ampak resnično dobra.
Sprašujem koliko pekoči so v praksi? Ker v opisih so jim (mu) pripisani kar konkretni skovili.
So pa vzkalila vsa semena, le da so bili "originalni" nekoliko kasnejši. (razumljivo, starejše seme)
Sprašujem koliko pekoči so v praksi? Ker v opisih so jim (mu) pripisani kar konkretni skovili.
So pa vzkalila vsa semena, le da so bili "originalni" nekoliko kasnejši. (razumljivo, starejše seme)
Malaguetas pa tudi "Erika" so nekje v rangu Jalapenov. Tisti košček, ki si ga poizkusil je mogoče že malo star. Boš videl, da so čisto lepo pekoči. Seveda je tudi odvisno česa si vajen. Me veseli, da so ti vsi vzklili, še posebej original, kar pomeni, da je seme še vedno lepo živo, sorta pa očitno trpežna. Letos zagotovo shranim osvežena semena saj je ena bolj scartlana sadika že začela delati prve cvetke.