Dobrodošli v novem domu Gartlc foruma. Stari gartlc.forum.si ni več vzdrževan, zato smo prenesli vsebino in omogočili nadaljevanje na novem naslovu novi.gartlc.si.
Stari uporabniki pri prvem obisku uporabite možnost Pozabljeno geslo. Na email naslov, ki je bil povezan z vašim imenom v starem forumu, boste prejeli povezavo za uspešen vstop v novo okolje. Pošiljatelj bo gartlc@dergan.net. Na ta naslov se lahko tudi obrnete za prijavo težav. Po potrebi preverite svoj nabiralnik za smeti - vsiljeno pošto. (Gmail včasih prejeto pokaže z zamikom, dajte mu malo časa.)
Stari uporabniki pri prvem obisku uporabite možnost Pozabljeno geslo. Na email naslov, ki je bil povezan z vašim imenom v starem forumu, boste prejeli povezavo za uspešen vstop v novo okolje. Pošiljatelj bo gartlc@dergan.net. Na ta naslov se lahko tudi obrnete za prijavo težav. Po potrebi preverite svoj nabiralnik za smeti - vsiljeno pošto. (Gmail včasih prejeto pokaže z zamikom, dajte mu malo časa.)
Sliva - Prunus domestica
-
- Prispevkov: 5235
- Pridružen: Ne Maj 31, 2015 2:00 am
- Kraj: Domžale
-
- Prispevkov: 5235
- Pridružen: Ne Maj 31, 2015 2:00 am
- Kraj: Domžale
-
- Prispevkov: 5235
- Pridružen: Ne Maj 31, 2015 2:00 am
- Kraj: Domžale
Mladega konja se uči furat
Pri sadnem drevju to pomeni, da upogibamo mlade veje.
Pravzaprav se vse začne že z rezjo prvo leto.
Opisal bom svoj način vzgoje v vreteno.
Jeseni posadimo drevo.
Spomladi opravimo prvo rez. Najprej določimo višino najnižje veje. Od te veje gremo navzgor cca 30 - 40 cm in odrežemo. Vrhnji brst pustimo, naslednje 2 ali 3 brste pa odstranimo. Na ta način bodo nižje veje začele rasti pod večjim kotom napram deblu, kot bi sicer.
Ko so veje dolge cca 40 cm jih "upognem" z zobotrebcem, ki ga zapičim v mlado vejico na eni strani in v deblo drevesa na drugi. Jaz izberem vsaj 4-5 najlepših vej, ki so lepo spiralasto porazdeljene okoli debla. Kot pod katerim naj raste prva etaža naj bo cca 75 stopinj.
Naslednje leto drugo etažo vzgajam podobno, postopoma pa povečujem kot, ki je potem pri 3 etaži že cca 90 stopinj. Drugo in naslednje etaže režemo glede na zamišljeno obliko krošnje in same rasti drevesa, kar je pri meni cca 50 cm od najvišje lanske veje (velja za slive). Če so se v prejšnem letu pojavili dodatni stranski poganjki na tistoletnem lesu (torej na deblu, ki je zraslo nad spomladi odrezanim delom debla) jih glede na rast in razporeditev lahko pustimo ali pa tudi ne. Tu je za dobro odločitev potrebno imeti kar nekaj izkušenj. Če kakšno vejo ali več njih pustimo, potem moramo spremeniti višino reza za naslednjo etažo. Vsekakor ne priporočam tega neizkušenim, poleg tega se na ta način deblo manj debeli, kar tudi ni vedno najbolje, saj se nam kasneje ob bolj obilnem nastavku plodov lahko začne deblo upogibati in ob kakšnem močnejšem vetru lahko pride do loma.
Če smo dobro vzgojili prvo etažo, lahko naslednje leto veje druge etaže tudi privezujemo, vendar vseeno zelo priporočam uporabo zobotrebcev, to pa zato, ker se s tem mladi veji povečuje kot pod katerim raste že ob deblu in se potem tako tudi zaraste. Veje se potem sicer rade na koncih vihajo navzgor, kar lahko korigeramo s privezovanjem, ali pa če ne gre drugače drugo leto z rezjo. Naslednja leta pa veje "pomagajo" upogibati plodovi.
Veje, ki iz debla rastejo pod ostrim kotom (tudi mlade) zelo težko poravnamo, tako da je treba včasih drugo pomlad rezati vejo na čep, da zraste nova pod večjim kotom.
Pri slivi je zelo pomembno, da upogibamo veje, ker ima sliva večinoma "topolasto" rast. To pomeni da veje rade rastejo zelo navpično z majhnim kotom napram deblu. Take veje povečujejo senčenje, hitreje rastejo, raje se odlomijo in kasneje zarodijo.
Če hočemo bolj klasično obliko krošnje npr, piramidno, potem tudi uporabljamo zobotrebce, samo kot pod katerim bomo upognili vejo naj bo manjši - po izbiri npr. 45 stopinj pri prvi etaži.,
Veje prei slivah tudi krajšamo po potrebi. Veje lahko ve neme letu zrastejo tudi čez 1 m, zato take veje že med letom lahko krajšamo, saj se na ta način ojačajo.
Priporočam ogled rezanja sliv na You tube, predvsem srbski prispevki so zelo poučni za čačanske sorte sliv in stenly.
Zobotrebčkanje in pa odstranjevanje vsaj 2. in 3. brsta priporočam tudi pri vzgoji krošnje jabolk in hrušk v vreteno._________________lp
Pri sadnem drevju to pomeni, da upogibamo mlade veje.
Pravzaprav se vse začne že z rezjo prvo leto.
Opisal bom svoj način vzgoje v vreteno.
Jeseni posadimo drevo.
Spomladi opravimo prvo rez. Najprej določimo višino najnižje veje. Od te veje gremo navzgor cca 30 - 40 cm in odrežemo. Vrhnji brst pustimo, naslednje 2 ali 3 brste pa odstranimo. Na ta način bodo nižje veje začele rasti pod večjim kotom napram deblu, kot bi sicer.
Ko so veje dolge cca 40 cm jih "upognem" z zobotrebcem, ki ga zapičim v mlado vejico na eni strani in v deblo drevesa na drugi. Jaz izberem vsaj 4-5 najlepših vej, ki so lepo spiralasto porazdeljene okoli debla. Kot pod katerim naj raste prva etaža naj bo cca 75 stopinj.
Naslednje leto drugo etažo vzgajam podobno, postopoma pa povečujem kot, ki je potem pri 3 etaži že cca 90 stopinj. Drugo in naslednje etaže režemo glede na zamišljeno obliko krošnje in same rasti drevesa, kar je pri meni cca 50 cm od najvišje lanske veje (velja za slive). Če so se v prejšnem letu pojavili dodatni stranski poganjki na tistoletnem lesu (torej na deblu, ki je zraslo nad spomladi odrezanim delom debla) jih glede na rast in razporeditev lahko pustimo ali pa tudi ne. Tu je za dobro odločitev potrebno imeti kar nekaj izkušenj. Če kakšno vejo ali več njih pustimo, potem moramo spremeniti višino reza za naslednjo etažo. Vsekakor ne priporočam tega neizkušenim, poleg tega se na ta način deblo manj debeli, kar tudi ni vedno najbolje, saj se nam kasneje ob bolj obilnem nastavku plodov lahko začne deblo upogibati in ob kakšnem močnejšem vetru lahko pride do loma.
Če smo dobro vzgojili prvo etažo, lahko naslednje leto veje druge etaže tudi privezujemo, vendar vseeno zelo priporočam uporabo zobotrebcev, to pa zato, ker se s tem mladi veji povečuje kot pod katerim raste že ob deblu in se potem tako tudi zaraste. Veje se potem sicer rade na koncih vihajo navzgor, kar lahko korigeramo s privezovanjem, ali pa če ne gre drugače drugo leto z rezjo. Naslednja leta pa veje "pomagajo" upogibati plodovi.
Veje, ki iz debla rastejo pod ostrim kotom (tudi mlade) zelo težko poravnamo, tako da je treba včasih drugo pomlad rezati vejo na čep, da zraste nova pod večjim kotom.
Pri slivi je zelo pomembno, da upogibamo veje, ker ima sliva večinoma "topolasto" rast. To pomeni da veje rade rastejo zelo navpično z majhnim kotom napram deblu. Take veje povečujejo senčenje, hitreje rastejo, raje se odlomijo in kasneje zarodijo.
Če hočemo bolj klasično obliko krošnje npr, piramidno, potem tudi uporabljamo zobotrebce, samo kot pod katerim bomo upognili vejo naj bo manjši - po izbiri npr. 45 stopinj pri prvi etaži.,
Veje prei slivah tudi krajšamo po potrebi. Veje lahko ve neme letu zrastejo tudi čez 1 m, zato take veje že med letom lahko krajšamo, saj se na ta način ojačajo.
Priporočam ogled rezanja sliv na You tube, predvsem srbski prispevki so zelo poučni za čačanske sorte sliv in stenly.
Zobotrebčkanje in pa odstranjevanje vsaj 2. in 3. brsta priporočam tudi pri vzgoji krošnje jabolk in hrušk v vreteno._________________lp